Påmindelser via SMS sikrer et højere fremmøde og styrker tandlægers forretning.
Hvert år mister tandlæger store summer på bundlinjen, fordi patienter udebliver. Det har altid været branchens akilleshæl, men SMS har haft en positiv effekt på denne tendens.
Det sker alt for ofte, at tandlæger oplever kostbar spildtid, når patienter udebliver for den aftalte tid – tandlæger bruger derfor al for meget tid på at vente på den næste patient uden mulighed for at indhente kostbare minutter i løbet af dagen. Det har givet anledning til store frustrationer for tandlæger landet over – men problematikken har været eksisterende i sundhedssektoren i mange år, hvor tandlæger har haft muligheden for at sende girokort til udeblivende patienter. Noget der sjældent effektueres.
Men det handler ikke kun om spildtid. Det handler i lige så høj grad om, at klinikken bruger mandskab og ekstra ressourcer på at omstrukturere og aftale nye tider med udeblivende patienter.
Og det er netop hér, SMS har en afgørende betydning for forretningen. Ved at bruge SMS’er til at påminde patienter om deres tid, er fraværsprocenten faldet, hvilket styrker bundlinjen.
SMS-løsninger for sundhedssektoren er nemme at implementere i klinikkens allerede eksisterende IT-system, hvilket gør SMS et oplagt valg for tand- og speciallæger.