At komme hjem efter en arbejdsdag med hænderne fulde af indkøbsvare, for at opdage at fryseren har været uden strøm hele dagen. Vandet fra fryseren der løber helt ud i gangen, er måske ikke lige optakten til en hygge aften med familien ved spisebordet.
Jeg ringer på hos naboen for at sikre mig om det kun er i min lejlighed eller om det drejer sig om hele opgangen? Tydeligvis mødes jeg af en frustreret nabo som ligeledes har problemer med strømmen som blev afbrudt midt i en redegørelse til kommunen via computeren.
Hvem kan finde Viceværten ?
Jeg tager kontakt til viceværten efter at have ledt vidt og bredt efter nummeret som sidder på indersiden af beboermappen, hvor jeg bliver mødt af en vicevært der bærer præg af at jeg ikke er den første til at beklage min nød. Han beklager og fortæller hvordan han først blev informeret omkring det overgravede kabel hen over middag, hvorefter han har hængt sedler op i opgangene, men ved at det er en udfordring at ikke alle læser dem på farten eller på arbejdet.
Viceværten fra andelsboligforeningen har taget udfordringerne seriøst og gennemtænkt hvorledes han hurtigere og mere effektivt kunne informere beboerne som supplement til opslag og akutte opstået hændelser. Genialt udtænkt fandt han i samarbejde med en IT leverandør løsningen hvor han på enkel vis kan informere alle i en opgang eller hele ejendommen på få sekunder. Til gavn for ejendommens beboere
Tilfredse Beboere skaber tillid !
En løsning hvor han via sin computer eller telefon med få tryk kan sende besked til den relevante gruppe i ejendommen. Ejendommens beboere kan til –og afmelde sig denne tjeneste direkte fra mobiltelefonen.